Retouren

Bij So Clever kun je gratis retourneren. Klik hier om je retour aan te melden.

Stap 1. Vul je ordernummer en postcode in

Stap 2. Selecteer het product dat je wilt retourneren en kies de reden van retour.

Stap 3. Download het retourlabel en print deze uit. Het label is 10 dagen geldig.

Let op: Je kunt zelf maar één retourlabel genereren. Als jouw retourproducten niet in één doos passen, neem dan contact op via het contactformulier om een tweede retourlabel aan te vragen. Deze sturen we dan binnen een werkdag naar je toe.

  • We hanteren een retourtermijn van 90 dagen. De retourtermijn gaat in vanaf het moment dat je alle artikelen uit één bestelling hebt ontvangen. 
  • Producten kunnen alleen ongebruikt en in de originele productverpakking (indien inbegrepen) worden geretourneerd. Zonder de productverpakking of met een kapotte/gescheurde productverpakking kunnen we je retour niet accepteren.
  • Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden. Dit geldt bijvoorbeeld voor de wandlijst van Elfa die op maat wordt gezaagd voor de afmetingen van jouw deur.
  • Het retourpakket is goed verpakt in een passende doos met voldoende opvulmateriaal. 
  • Binnen 1 - 14 dagen na ontvangst van je retour krijg je het betaalde bedrag terug op dezelfde manier als waarop er voor de bestelling is betaald.

Let op: indien je een product defect hebt ontvangen en deze graag wilt retourneren, neem dan altijd eerst contact met ons op via ons contactformulier

We betalen je terug op dezelfde wijze waarop je betaald hebt. Binnen 7 werkdagen na ontvangst van je pakket zal je een mail ontvangen ter bevestiging van de verwerking van je retour. Vanaf dat moment kan het enkele werkdagen duren voordat je je geld terug ontvangt. Dit verschilt per betaalmethode: 

  • iDEAL: 1 - 2 werkdagen
  • Creditcard: volgende afschrift 
  • Klarna: 1 - 2 werkdagen
  • PayPal: 1 - 3 werkdagen
  • So Clever Giftcard: 1 - 2 werkdagen

Heb je 4,95 verzendkosten betaald?  
Dan krijg je de verzendkosten terug als je de gehele bestelling hebt geretourneerd. 

Het is helaas niet mogelijk om producten te ruilen. Als er producten niet naar wens zijn, kun je deze kosteloos naar ons retourneren, en zelf een nieuwe bestelling plaatsen. 

Zodra je jouw retourpakket hebt ingeleverd bij een pakketpunt, ontvang je een bevestiging hiervan op hetzelfde e-mailadres als waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Via de link in deze e-mail kun je je pakket traceren. Vanaf het moment dat het pakket is bezorgd bij ons magazijn, kan het 7 werkdagen duren voordat je retour is verwerkt. Vanuit ons ontvang je een e-mail zodra je retour is verwerkt. 

Als je een of meerdere producten kapot hebt ontvangen, neem dan contact op via dit contactformulier. Voeg een foto toe van de beschadigingen, en geef aan of je het product wilt retourneren of liever een vervangend exemplaar ontvangt. Dan lossen wij dit zo snel mogelijk voor je op!

Bij het aanmelden van je retour op ons retourportal vul je je ordernummer in en de postcode van het bezorgadres. Als je op deze manier je retour aanmeldt, ontvang je één gratis retourlabel. Als je een foutmelding krijgt bij het aanmelden van je retour, of je retourproducten niet in één doos passen, neem dan contact met ons op via het contactformulier